rekat

rekat

rekat

rekat

چگونه فطریه و کفاره خود را به دست نیازمندان واقعی برسانیم؟

پایان یافتن ماه مبارک رمضان برای بندگان متدینی که خالصانه و عاشقانه، در این ماه مبارک روزه گرفته‌اند، در بردارنده حس شادی و رضایت و سربلند بیرون آمدن از آزمون الهی و سر سفره میهمانی خداوند نشستن است.  
 


روز عید سعید فطر اغلب افراد با این پرسش رو به رو هستند که بهتر است فطریه یا کفاره خود را به چه کسانی بدهند تا هم بر آن‌ها روا باشد، هم گرهی از مشکلات معیشتی‌ افراد گرفتار باز کند؟
در این روز مبارک، یعنی روز عید سعید فطر سطح همه شهرها و محلات پر می‌شود از صندوق‌هایی که با عناوین مختلف و به عنوان مؤسسات خیریه گوناگون اقدام به جمع آوری فطریه یا کفاره از روزه داران می‌کنند. بدون شک امر دشواری است که از میان  موسسات خیریه یا مساجد یکی را برگزیده و مبلغ فطریه یا کفاره خود را به آن‌ها بسپاریم. چرا که اولین پرسشی که در ذهن انسان شکل می‌گیرد این است که میزان اعتبار این مؤسسات با انواع و اقسام عناوین،  تا چه اندازه است؟ آیا آنچه به عنوان فطریه یا کفاره کنار گذاشته‌ شده است واقعاً به دست افراد نیازمند می‌رسد؟ حتماً هر انسان مومنی دوست دارد مبلغی که موظف است به عنوان فطریه یا کفاره بپردازد، راهگشا و حلال مشکلات افرادی باشد که در پیچ و خم ایام به شدت و با دشواری روزگار خود را می‌گذرانند.
گرچه در برخی محلات معتمدانی از اهالی محل حضور دارند که مورد اعتماد همه ساکنان محله هستند و افراد می‌توانند با خیالی آسوده مبلغ فطریه یا کفاره خود را به آن‌ها بسپارند و مطمئن باشند که این مبلغ به دست اهل و صاحبش می‌رسد. اما اگر چنین فرد یا افراد مطمئنی را در اطراف خود نداشته باشیم یا خودمان فردی که نیازمند واقعی باشد را نشناسیم، چه باید بکنیم؟
فطریه و کفاره خود را به چه مؤسساتی اهدا کنیم؟
بهترین راه برای یافتن کسانی که نیازمند واقعی باشند تا بتوانیم مبلغ فطریه یا کفاره خود را به آن‌ها اهدا کنیم، این است که به دنبال موسسه خیریه‌ای معتبر و خوش نام باشیم و در مورد صحت عملکرد آن‌ها، تا آن جا که امکان دارد، تحقیق به عمل آوریم.


پرسش اصلی این است  یک موسسه خیریه معتبر که امین مالی باشد که مردم به آن می‌سپارند چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توان یک موسسه خیریه با سابقه و خوش نام را از میان هزاران گزینه موجود انتخاب کرد؟


یک موسسه خیریه معتبر چه ویژگی‌هایی دارد؟
بدون شک اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید مد نظر قرار داد این است که موسسه خیریه‌ای که انتخاب می‌شود، باید شماره ثبت معتبر داشته باشد. این شماره از سازمان ثبت قابل پیگیری است و اعطای آن از جانب این سازمان به یک موسسه خیریه به معنای صحت عملکرد متولیان آن موسسه خیریه است.

داشتن شماره ثبت برای یک موسسه خیریه به این معنا است که هر فردی که می‌خواهد به هر نحوی، مادی یا معنوی به این موسسه کمک کند، می‌تواند به میزان اعتبار و حقانیت این موسسه مطمئن بوده و بدون هیچ تردیدی از این‌که مبلغ واریزی یا کالای غیر نقدی اش به دست نیازمندان می‌رسد، به این موسسه اعتماد و به آن کمک کند.
نکته بعدی در اعتبار سنجی یک موسسه خیریه، سابقه و خوش نامی آن در کمک به نیازمندان است. چه بسیار مؤسساتی که ابتدا با نیت خیر بنیان گذاران تأسیس می‌شوند اما خیلی زود و به دلایل مختلف از مسیر اصلی امداد به نیازمندان منحرف شده و در نهایت با سابقه نه چندان طولانی تعطیل می‌شوند.اما موسسه‌ای مانند موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی سال‌ها است که در زمینه کمک رسانی به نیازمندان فعال است و متولیان آن هرگز و لحظه‌ای از وظیفه خطیر کمک و حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و همچنین زوج های جوان در جهت تهیه جهیزیه آسان ، کوتاهی نکرده‌اند.
شفافیت در ارائه گزارش از نحوه کمک رسانی به نیازمندان نیز یکی دیگر از روش هایی است که به سادگی می‌توان به توسط آن به حقانیت و صحت عملکرد یک موسسه خیریه پی برد.
موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی هر سال به طور شفاف در وب سایت رسمی خود، گزارش جامعی از عملکرد خود مبنی بر چگونگی خرج و مصرف کمک های دریافتی از جانب خیرین، ارائه می‌کند. این میزان شفافیت در گزارش عملکرد سالانه نشان دهنده آن است که ریالی از کمک از نقدی یا کوچک‌ترین کالایی از کمک‌های غیر نقدی خیرینی که به این موسسه خیریه اعتماد می‌کنند، در جایی به جز آنجا که باید خرج نمی‌شود. بدون شک این موضوع یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موسسه خیره و ایتام بنی‌هاشم رضوی است و همین مسئله باعث شده است که سالانه به تعداد خیرین ثابت این مجموعه اضافه شود و هرسال افراد بیشتری برای اهدای فطریه یا پرداخت کفاره خود به این مجموعه معتبر اعتماد کنند.



پرداخت آنلاین فطریه و کفاره در وب سایت موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی
 اگر شما نیز تصمیم دارید  که در روز عید سعید فطر سال جاری، فطریه و کفاره خود را به این مجموعه معتبر و خوش نام بسپارید، خوب است بدانید که یکی از امکانات بسیار مفیدی که موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی آن را در وب سایت رسمی خود قرار داده است، امکان پرداخت آنلاین فطریه و کفاره در وب سایت این مجموعه است.
به این معنی که اگر تمایل دارید مبلغ فطریه یا کفاره خود را بعد از پایان یافتن ماه مبارک رمضان به طور مستقیم و کاملاً بی واسطه به دست متولیان موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی بسپارید تا آن را به بهترین و هوشمندانه ترین شکل ممکن در جای درست خرج کرده و به دست نیازمندان واقعی برسانند، می‌توانید وارد وب سایت این مجموعه شده و به راحتی با طی کردن چند مرحله ساده، فطریه یا کفاره خود را به حساب موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی واریز فرمائید.

برای این منظور کافی است وارد صفحه پرداخت آنلاین فطریه شوید. هنگامی که این صفحه باز می شود، می‌توانید در قسمت سمت راست صفحه، ابتدا مبلغی را که باید به عنوان فطریه یا کفاره بپردازید را محاسبه کنید. سپس در وسط صفحه با پر کردن فیلدهای مشخص شده که شامل نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، مبلغ فطریه، مبلغ فطریه سادات و مبلغ کفاره است را پر کنید. سپس روی دکمه پرداخت کلیک کنید تا بتوانید به کمک درگاه‌های موجود مبلغ فطریه یا کفاره مورد نظر خود را به حساب خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی بسپارید.
منبع : موسسه خیریه و ایتام بنی هاشم رضوی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.